فیلم سینمایی ضد 2024-08-07
فیلم ضد رایگان نادر سلیمانی، مهدی نصرتی، لیلا زارع و لیندا کیانی آپ تی وی
فیلم سینمایی ضد روایتی از نفوذ در سالهای ابتدایی انقلاب و پشتپرده واقعه هفتم تیرماه سال ۶۰ درباره یک عشق در دلِ حوادث سیاسی است که پس از سالها دوباره شعلهور میشود. قصه این فیلم از زمستان سال ۱۳۵۹ آغاز میشود و تا تابستان ملتهب سال ۶۰ ادامه مییابد. نادر سلیمانی، مهدی نصرتی، لیلا زارع، لیندا کیانی، مجید پتکی، مهشید جوادی، روزبه رئوفی، عماد درویشی، شیرین آقاکاشی و جواد خانی بازیگران فیلم ضد هستند.
«بعضی آدمها میتوانند بر «ضدِّ» هدفی باشند که همه میپندارند در خدمت آن هستند. این «ضد» میتواند حذف یک نفر یا یک ملت باشد» اما بد نیست بدانید این فیلم به فعالیت تروریستی منافقان (سازمان مجاهدین) در ابتدای دهه ۶۰ در بستری ملتهب بین عشق و ایدئولوژی میپردازد... این فیلم، گوشهای از مسیر پر پیچ و خمی که انقلاب اسلامی طی کرده تا امروز به این جایگاه برسد، نمایش داده شده است. به گفته کارگردان اثر، فیلم «ضد» با هدف ادای دین به خانواده شهدای ترور، ساخته شدهاست. تماشای فیلمهایی از این دست، میتواند به روشنشدن مسیر انقلاب اسلامی و شناخت شخصیتهایی که مورد هدف ترور قرار گرفتند، کمک کند.
دانلود فیلم مفت بر
تقابلی که نشان میدهد منافقین چه چهره پنهانی داشتند و شهید بهشتی از همان ابتدای انقلاب درباره ماهیت این گروهک خبر داشت. ماهیتی که در فیلم با چگونگی قتل اعضای سازمان توسط خود سازمان و یا انجام اقداماتی که مغایر با ذات انسانی و خانواده است، به تصویر کشیده میشود. آن هم در مقابل منش شهید بهشتی که خانواده و تشکیل آن را بر هرگونه فعالیت سیاسی برای اعضای حزب مقدم میدانست. بحثی که نه فقط مطرحکردن آن بلکه نوع پرداخت چنین موضوعاتی بسیار حایز اهمیت است و میتواند در همان ابتدا باعث همراهی یا پس زدن تماشاگر شود.
همچنین هفت جایزه بفتا و سه جایزه گلدنگلوب و جایگاه هشتمین فیلم از صد فیلم امریکایی برتر انستیتوی فیلم آمریکا، به این فیلم تعلق گرفت. نادر سلیمانی در فیلم سینمایی ضد با گریم و نقش متفاوتی ظاهر شده و برای این بازی برنده سیمرغ بلورین بهترین نقش مکمل مرد از چهلمین جشنواره فیلم فجر شد. روایت نفوذ سعید که از گروهک منافقین به حراست حزب جمهوری نفوذ کرده و به بسترسازی ترورهای سیاسی مشغول است. مواجهه او با بیتا معشوق قدیمیاش به احیای دوباره عشق آنها منجر شده اما این بار این عشق مغلوب سیاست میشود.
نقش ویژه اهالی اندیشه، رسانه و هنر در مقابله با تهدیدات نرم
اما این 10 فیلم درعینحال آثار درخشان سینمای جنگ هستند، که نمیتوان به سادگی از خیر تماشایشان گذشت. مسیر گرهافكنی و پیشبرد قصه «ضد» به سمت نقطه اوج و نمایش باتلاقی كه شخصیت «سعید» هر لحظه بیشتر در آن فرو میرود، به خوبی گسترش نمییابد و نتیجتاً ساختار غیر درگیرکننده قصه ابداً مخاطب را با خودش همراه نمیسازد. پیاسارنا یکی از رسانههای محبوب و تاثیرگذار فارسی زبان سرگرمیهای قصهمحور است که در حوزههای بازیهای ویدیویی، انیمه و انیمیشن، سینما، تلویزیون و ادبیات به صورت جدی فعالیت میکند. رسانه پیاسارنا به عنوان تنها رسانه کاملا مستقل حوزه سرگرمی کشور، کار خود را از سال 1396 شروع کرد و در تلاش است تا به جمع تاثیرگذارترین رسانههای فارسی زبان دنیا بپیوندد.
فهرست شیندلر (Schindler’s List)
به نقل از روابط عمومی پروژه، قطعه «ضد» همراه با موزیک ویدیو این اثر با صدای حسین حقیقی و شعری از امید روزبه منتشر شد و در دسترس علاقهمندان قرار گرفت.شروین معینی ... “سینما ایران” فقط بخشی از مجموعه فرهنگی هنری تهران میباشد که با در اختیار داشتن 4 سالن نمایش فیلم، اقدام به اکران جدیدترین فیلمهای روز در سانسهای مختلف مینماید. این مجموعه شامل چندین سالن کنفرانس، کلاسهای آموزشی، نمایشگاه، غرفه، کافی شاپ و … میباشد. هر یک از این فیلمها، سهم خود را در مخالفت با جنگ دارند و بهمعنای واقعی ضدجنگ هستند. ازطرفی وحشت و غم این آثار سینمایی به اندازهای زیاد است، که واقعا نمیتوان بیشتر از یکبار آن را تماشا کرد، بهخصوص کسانی که دارای شخصیتی حساس هستند.
شاید اگر کمی از فضای ایدئولوژیک داستان کاسته میشد و فیلمساز سعی نمیکرد خارج از چارچوب فیلم بیانیه سیاسی بدهد مخاطب بیشتر با داستان و شخصیت چند بعدی سعید همراه میشد. «ضد» به کارگردانی امیر عباس ربیعی هم در فرم و ساختار بصری و هم در قصهای که روایت میکند متاثر از «ماجرای نیمروز» محمد حسین مهدویان است. قصه به بحرانها و درگیریهای منافقین در تابستان سال ۶۰ و بمبگذاری دفتر حزب جمهوری اسلامی و شهادت شهید بهشتی و یارانش برمی گردد. به این معنا که در «ماجرای نیمروز» شاهد روایت قصه از زاویه نیروهای سپاه هستیم و در «ضد» از زاویه دید منافقین به قصه نگاه میشود. در واقع میتوان «ضد» را یک عاشقانه سیاسی دانست که در آن یک ضد قهرمان در دو راهی دشوار عشق و سیاست قرار میگیرد.
فیلم هرگز از کشتار وحشتناک، تراژدیها و انحطاط اخلاقی جاری در جنگ، گذر نمیکند. تماشای بیا و ببین برای بار دوم تمرینی برای عذاب دادن خود است و کافی است برای اینکه بیننده ایمانش را به انسانیت از دست بدهد. بیا و بنگر یک فیلم واقعی ضدجنگ است، بههمین دلیل است که هرگز نباید آن را دو بار تماشا کرد. این فیلم در چهاردهمین جشنواره بینالمللی فیلم مسکو توانست جایزه ویژه هییت داوران و جایزه فیپرشی را از آن الم کلیموف کند. داستان این فیلم که همراه با روایتی از نفوذ در سالهای ابتدایی انقلاب و درباره یک عشق در دلِ حوادث سیاسی است که پس از سالها دوباره شعلهور میشود. فیلم سینمایی «ضد» دومین ساخته امیرعباس ربیعی از امروز در سینماهای سراسر کشور اکران میشود.
فعّالیّتهای سایت ZARD FILM تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است. باشگاه فیلمبازها و سریالبینهای حرفهای؛ فیلیموشات جایی است که فرصت بیشتری برای خواندن و تأمل درباره فیلمها و سریالها داریم. قصد داریم منبع خبرها، گفتوگوها، گزارشها و نقدهای مربوط به محصولهای فیلیمو باشیم. این فیلم فضاسازی تاریخی خوبی دارد اما در شخصیت پردازی و اطلاعاتی که در مورد آنها ارائه می دهد ضعیف است و برخی وقایع و شخصیت ها برای مخاطب مبهم باقی می ماند. لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای بازنشانی رمز عبور خود وارد کنید. بله خب، با این تفاسیر، مفادِ «ایدوئولوژی» باید هم در قسم اعظمی از شئون زندگی آدمیان رخنه کرده باشد؛ به تبع، در هنر مبسوط سینما و ابزار و محصولات منتسب به آن هم.
اگر از تصویربرداری فیلم ضد خوشتان آمده و یا دوستش ندارید، بهتر است بدانید مدیر فیلمبرداری آن هاشم مرادی بوده است. نظرتان درباره ضرباهنگ و تدوین فیلم ضد چیست؟ تدوین ضد را مهدی سعدی انجام داده است. اگر صدای ضد بهگوشتان نشسته و یا از آن ناراضی هستید، شما را با صدابردار فیلم ضد یعنی علی عدالتدوست و صداگذار آن یعنی امین شریفی آشنا میکنیم. محمدرضا شجاعی طراحی صحنه فیلم ضد را انجام نموده و محمدرضا شجاعی طراحی لباس فیلم ضد را انجام داده است. از دیگر عوامل اثر میتوان به آرزو قربانی منشی صحنه فیلم ضد و اشاره کرد. در مجموع بیش از 20 نفر در تولید فیلم ضد نقش داشتهاند و هر یک از آنها در منظوم یک صفحه اختصاصی دارند.
نامی که نشان میدهد منش و رفتار این مغز متفکر انقلاب در برخورد با اطرافیان خود و حتی در برخورد با منافقین چگونه بوده است. بیراه نیست که بگوییم فیلم ضد تنها اثر سینمایی است که این شهید بزرگوار را به مخاطبان سینما معرفی میکند. تمایزاتی میان «ضد» و «ماجرای نیمروز» وجود دارد اما تشابه فضای دهه 60 و موضوع منافقین باعث مقایسه و تداعی این دو فیلم کنار هم میشود.
پیام فیلم، بیان سختیهاییست که از ابتدای انقلاب، متوجه قشر انقلابی بودهاست؛ اینکه در ابتدای انقلاب، چه ترورهایی صورت میگرفت. به طور خاص، نمایش ترور شهید بهشتی و عاملیت یک نفوذی و تاثیر سازمان مجاهدین خلق، پیام اصلی فیلم است. دومین فیلم امیرعباس ربیعی در امتداد اولین فیلم او یعنی «لباس شخصی» است که در راستای دغدغههای تاریخی سیاسی این فیلمساز قابل تحلیل است. اکران آنلاین فیلم ضد ، یک تریلر سیاسی است که در عین حال یک روایت عاشقانه میان شخصیت اصلی و نامزدش را پیش میبرد، از همین رو با یک فضای تلطیف شده عاشقانه در مقابل یک داستان خشن سیاسی روبرو هستیم. همزمان با اکران سراسری فیلم سینمایی «ضد» در سینماهای کشور، اکران سیار این فیلم سینمایی در دانشگاههای سراسر کشور آغاز شد.به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی ... لیندا کیانی برای بازی در فیلم ضد نامزد بهترین بازیگر نقش مکمل زن شد و عنوان نامزد بهترین بازیگر نقش اول مرد به مهدی نصرتی تعلق گرفت.
این صحنه آغازین نشان میدهد که جنگ میتواند تا چه اندازه ویرانگر باشد، زیرا زندگیهای بسیاری در چند ثانیه از هم میپاشند. پس از سقوط نرماندی، گروهی از سربازان آمریکایی به پشت خطوط دشمن میروند، تا به مبارزه و بقا ادامه دهند. فیلم نجات سرباز رایان در سال اکران خود ۴۸۱٫۸ میلیون دلار در گیشه فروش داشت و دومین فیلم پرفروش سال ۱۹۹۸ شد. این فیلم جوایز بسیاری از جمله گلدنگلوب، اسکار و بفتا را به خانه برد. بیتا که پدرش به خاطر مشکلات سیاسی از ایران فرار کرده و بعد فوت شدهاست، دیگر نمیخواهد سعید را بابت مسائل سیاسی از دست بدهد؛ پس پیش دکتر بهشتی میرود و تقاضای عزل یا جابهجایی شغلی سعید را میکند.
دانلود فیلم خورشید آن ماه
در فیلم ضد حدود 5 بازیگر جلوی دوربین رفتهاند که از نظر تعداد بازیگران میتوان ضد را یک اثر کمبازیگر و با تعداد شخصیتهای داستانی کم عنوان کرد. متوسط سن بازیگران ضد براساس میزان سنی که از آنها در دایرةالمعارف آنلاین سینما و تلویزیون یعنی منظوم ثبت شده، 43 سال است که نشان میدهد بازیگران ضد عمدتا از میانسالان هستند. همچنین فیلم سینمایی ضد ، درامی سیاسی است که در بستر یکی از حوادث مهم و ملتهب انقلاب اسلامی از زمستان سال 59 تا تابستان ملتهب سال 60 از رهگذر یک داستان عاشقانه و رمانتیک به تصویر کشیده میشوند. اولین نمایش این فیلم سینمایی در چهلمین جشنواره ملی فیلم فجر خواهد بود. ضد به نویسندگی حسین ترابنژاد، درامی سیاسی است که در بستر یکی از حوادث مهم و ملتهب ابتدای انقلاب اسلامی روایت میشود. این فیلم از تازهترین محصولات سازمان سینمایی حوزه هنری است و محمدرضا شفیعی، تهیهکننده آن است.
صحبتهای عوامل فیلم در جشنواره فیلم فجر
هنگامیکه پیام فیلم درباره بیرحمی جنگ ارایه میشود، تماشای دوباره آن خستهکننده است. همانطور که فیلم بر از دست دادن انسانیت برای هر یک از سربازان تاکید میکند، نگاهی طاقتفرسا به جنگ دارد. بهویژه با وجود مدت زمان بیش از 2 ساعت فیلم، بیشتر از یکبار تماشای آن، به تحمل زیاد یا طرز فکر خاصی نیاز دارد و تکرار آن دشوار است.
اما چه سود که مسیر گرهافكنی و پیشبرد قصه فیلم «ضد» به سمت نقطه اوج و نمایش باتلاقی كه شخصیت «سعید» هر لحظه بیشتر در آن فرو میرود، به خوبی گسترش نمییابد و نتیجتاً ساختار غیر درگیرکننده قصه ابداً مخاطب را با خودش همراه نمیسازد. فیلم ضد اثری از امیر عباس ربیعی و یکی از فیلمهای حاضر در جشنواره فجر ۱۴۰۰ است؛ فیلمی که در ذیل رهیافتهای ایدئولوژیک، به یک درام سیاسی دلنچسب نائل میآید. درباره این شخصیتهای انقلابی که در ابتدای انقلاب، هدف ترورهای ناجوانمردانه قرار گرفتند صحبت کنید. نامهایی که امیرعباس ربیعی در اثر جدید خود از ذکر آنها و وقایعی که در اوایل انقلاب رخ داده است سر باز نزده و همین نکته از جمله نقاط قوت فیلم است. ضدقهرمانی که در انتها همچون واقعیت دهه ۶۰ توانست به انقلاب ضربات سنگینی وارد کند. یک فیلم استراتژیک تنها زمانی موفق است که ایدئولوژی پشت فیلم راه پیشرفت داستان و عمقیافتن شخصیتها را سد نکند.
بیروت صحنه همهپرسی بود
لباس شخصی فیلم خوش ساختی بود که در جشنواره ۳۸ فیلم فجر به نمایش درآمد. فیلم ضد هم همانند فیلم قبلی ربیعی در حال و هوای دهه شصت تولید شده است. مانند فهرست شیندلر، پیانیست داستان قربانیان هولوکاست را دنبال میکند، که در طول جنگجهانیدوم تلاش میکنند، تا زنده بمانند. برخلاف فهرست شیندلر، فیلم پیانیست روی یکی از اعضای حزب نازی تمرکز نمیکند. در عوض، پیانیست یهودی ووادیسواف اشپیلمان را بهتصویر میکشد، که در ادامه اشغال لهستان موفق میشود، از دست نیروهای آلمانی جان سالم به در ببرد. این فیلم تصویری استادانه از تراژدی هولوکاست است و تمرکز آن بر یک پژوهش شخصی، وقایع را بیشازپیش ملموس میکند.
معرفی فیلم ضد، خلاصه داستان و بازیگران
مسئلهای که بعدها باعث شهادت نفرات دیگری از چهرههای شاخص انقلاب همچون رجایی و صیاد شیرازی شد. قرارگیری این نامها در کنار مسئله نفوذ را باید محتوای اصلی فیلم ضد دانست. رابطه عاشقانه الکن به همراه نمایش ناقصی از یک کاراکتر چریک سیاسی که قرار است درامی پر از کشمکش را پیش روی تماشاگر به نمایش گذارد، با محافظه کاری فیلمساز و فرار او از تمرکز بر شخصیتها، از دست رفته به نظر میرسد. گفتوگوهای طولانی بر سر عقاید ایدئولوژیک و صحنههایی که گاه لحن فیلم را به یک کلیپ تلویزیونی در ستایش کاراکتر محوری (اما عمدتا غایب فیلم) تبدیل میکند، باعث شده، پایان پر تنش انتهایی فیلم، تاثیر چندانی بر روی تماشاگر نداشته باشد.
به نقل از روابط عمومی پروژه، همزمان با ادامه اکران فیلم سینمایی «ضد» به کارگردانی امیرعباس ربیعی و تهیهکنندگی محمدرضا شفیعی، نشست «چهار دهه روایت سینما از تحولات ... فیلم سینمایی ضد به کارگردانی امیرعباس ربیعی و تهیه کنندگی محمدرضا شفیعی در سال 1400 با مشارکت سازمان سینمایی سوره تولید گردیده است. محمدرضا کلاهی و شهید محمد بهشتی دو تن از چهرههای بودند که در فیلم «ضد» به طور واقعی پرداخت شدند و کاراکتر حقیقی آنها به تماشاگر نشان داده شد. هر دوی این نقشها در بخش انتهایی فیلم و لحظات مربوط به انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی مشخص و معرفی شدند. در زمان نمایش فیلم انتقاداتی به نحوه حضور شهید بهشتی در فیلم وارد شد اما همچنان گریم و شمایل بهشتی در فیلم به یکی از ماندگاترین تصاویر شخصیتهای سیاسی معاصر در سینمای ایران تبدیل شده است.
اما متاسفانه دو بار تماشا کردن در جبهه غرب خبری نیست، بسیار دشوار است. کل داستان فیلم روی گروهی از پسران آلمانی متمرکز است، که در جنگجهانیاول سرباز هستند. آنها پس از اتفاقات زیادی که شاهد بودهاند، میمیرند و گروهشان بهسرعت نابود میشود. کاپیتان میلر و گروهش در خیابان بمبارانشده یک شهر آلمان ایستادهاند و منتظر ورود نیروهای نازی هستند. این فیلم برنده چهار جایزه اسکار شد و تحسین منتقدان و تماشاگران را برانگیخت. با اینحال، با توجه به اینکه در جبهه غرب خبری نیست چقدر میتواند ویرانگر باشد، هیچ دلیلی برای دو بار تماشای آن وجود ندارد.
متعاقباً اجازه فرمائید سیاهه را در همین نقطه اوجاش پایان ببرم و دیگر از ریزهكاریهایِ اِریخت كارگردانی، فیلمبرداری و طراحی صحنه -که پر از کاستی و ایرادند و ذرهای با اتمسفر سیاسی-عشقی فیلم تطبیق ندارند- سخن نگویم. وجود خشونتها و ناهنجاریهای فیلم، که از منش و روش پلید گروهک مجاهدین خلق نشات میگیرد، باعث میشود تا تماشای این فیلم، برای گروه سنی کمتر از 15 سال نامناسب باشد. در صحنه آمادهسازی مقدمات ترور شهید بهشتی و صحنه مرگ بیتا، تعلیق بسیار زیادی وجود دارد و نوعی دلهره به مخاطب منتقل میشود. ضد نسبت به فیلم قبلی ربیعی، «لباس شخصی»، یک گام رو به جلو محسوب میشود اما هنوز هم یک فیلم استراتژیک سطحپایین است. یکسوم ابتدایی خوب است اما ماهیت ایدئولوژیکِ «ضد» از این به بعد بهشکل زمختی خودنمایی میکند. واضح است که فیلم ضد برای فاصلهگرفتن از نمونههای پیشینِ این دستمایه (همچون لباسشخصی، ماجرای نیمروز و…) ذرهای به خود زحمت نداده است؛ جز اینکه یک رمانس دلنچسب را آویزِ خط رواییِ فاقد حرکتش کند و بدین طریق پیرنگ را در عرض به پیش رانَد.
نادر سلیمانی برای بازی در این فیلم برنده سیمرغ بلورین نقش مکمل شد
فیلم ضد در ژانر درام و هیجان انگیز، به کارگردانی امیرعباس ربیعی و نویسندگی حسین ترابنژاد و تهیهکنندگی محمدرضا شفیعی محصول سال 1400 ایران است. این فیلم در چهلمین دوره جشنواره فیلم فجر حضور داشت و نامزد و برنده چندین جایزه از جمله بهترین طراحی صحنه و بهترین نقش مکمل مرد شد. هم اکنون شما میتوانید این فیلم را به صورت قانونی از نما تی وی دانلود کنید.
پس از اینکه کوویچ وارد نبرد میشود، دچار قطعنخاع شده و میدان نبرد را ترک میکند. بیشتر فیلم بر عواقب پس از دوران جنگ تمرکز دارد، و اینکه کوویچ تلاش میکند تا با اختلال استرس پس از سانحه کنار بیاید. اگرچه این فیلم بسیار عمیق و معنادار است، اما تماشای دوباره آن دشوار است.
بیا و بنگر درام بسیار تلخی است، که هر کسی نمیتواند دیدن آن را تحمل کند. این فیلم محصول اتحاد جماهیر شوروی است و در طول جنگجهانیدوم و به دنبال مبارزات پارتیزانی علیه نیروهای اشغالگر نازی در بلاروس است. هنگامیکه یک پسر کوچک تلاش میکند خود را بهعنوان یک سرباز ثابت کند، شاهد تخریب روستای خود است و یتیمی تنها میشود. فیلم دردناک بیا و بنگر بهجای اینکه نبردها را بهعنوان ماجراجوییهای حماسی بهتصویر بکشند، در عوض روی اتفاقات دردناکی که برای یک کودک میافتد، تمرکز دارد.
پیانیست جنگ را از دریچه شغل و هنر اشپیلمان نگاه کرده و بار تراژدی را از طریق این مرد بهاشتراک میگذارد. با اینحال، تمرکز فیلم بر سختیهای زندگی اشپیلمان در طول جنگ، بیشاز هر چیز دیگری باعث میشود، این فیلم دلخراش را نتوان دوبار تماشا کرد. در طول جنگجهانیدوم، ووادیسواف اشپیلمان، نوازنده تحسینشده پیانوی اهل لهستان، بهدلیل گم کردن خانوادهاش، با چالشهای مختلفی روبرو میشود. با بدتر شدن اوضاع، او برای زنده ماندن در خرابههای ورشو پنهان میشود. آدرین برودی در نقش اشپیلمان، با دریافت جایزه اسکار در سن ۲۹ سالگی، رکورد جوانترین بازیگری که جایزه نقش اول مرد را گرفتهاست، درخشید.
شیندلر داستان خود را بهعنوان یک تاجر مغرور و حریص شروع میکند، اما بهسرعت ارزش واقعی زندگی انسان را تشخیص میدهد. با اینحال، فهرست شیندلر یک تصویر بسیار موثر بر روی صفحهنمایش یکی از بزرگترین تراژدیهای جنگجهانیدوم است. متاسفانه، موضوع دلخراش این فیلم آنقدر سنگین است، که سخت میتوان برای بار دوم هم به سراغ آن رفت؛ بهخصوص اینکه این فیلم، بدون بار کمدی و اکشن دیگر فیلمهای جنگی، مضامین موردنظر خود را به نمایش میگذارد. فهرست شیندلر در طول روایت خود، یک تراژدی دراماتیک است، که تماشای بیشاز یکبار آن برای بیشتر مخاطبان دشوار است. فیلم فهرست شیندلر نامزد دریافت دوازده جایزه اسکار بود و هفت جایزه از جمله بهترین فیلم، بهترین کارگردانی، بهترین فیلمنامه اقتباسی و بهترین موسیقی متن را برنده شد.
با اینحال، با همه این اتفاقات، فیلم نجات سرباز رایان بیشتر بهلطف صحنه آغازین آن در یادها میماند. در این صحنه آغازین، کاپیتان میلر با بازی تام هنکس، در حالیکه ناامیدانه تلاش میکند تا از جبهه نرماندی جان سالم بهدر ببرد، سکانسی گیرا خلق میکند. این صحنه بسیار تلخ و ابزورد است، زیرا مردان بسیاری را بدون دست و پا و در حال پرسه زدن در ساحل نرماندی نشان میدهد، در همین حال، قایقهایی پر از مردان جنگی، در عرض چند ثانیه نابود میشوند. این صحنه یک تصویر هولناک است و آنقدر واقعی است، که تماشای مجدد آن دردناک است.
با وجود عنوانی مانند متولد چهارم جولای، تصور فیلمی که نمیتوان بیشتر از یکبار آن را تماشا کرد، دشوار است. این فیلم زندگی پس از جنگ ران کوویچ را با بازی تام کروز و در بحبوحه جنگ ویتنام، دنبال میکند. متولد چهارم جولای بهجای اینکه جنگ را بهعنوان یک ماجراجویی هیجانانگیز بهتصویر بکشد، در عوض بر تاثیراتی که جنگ بر زندگی کوویچ داشتهاست، تمرکز میکند.
نیمه اول این اثر هیجانانگیز است، اما نسخه وحشتناک ویتنام را نشان میدهد. این اثر جنگی استنلی کوبریک که به دو قسمت تقسیم میشود، شبیه دو فیلم مجزا است. نیمه اول فیلم به بررسی بوت کمپ میپردازد، در حالیکه نیمه دوم واقعیت خود جنگ را نشان میدهد. با وجود تراژدی سنگین و لحظات بیرحمانه، نیمه اول پر از طنز است، زیرا مربی تمرین با بازی آر لی. البته در نیمه اول فیلم هم لحظات سیاهی وجود دارد، اما هیچیک از آنها حتی به گرد پای سیاهیهای قسمت دوم نمیرسد.
اما گذشته از نامهایی که در بمبگذاری دفتر حزب جمهوری به شهادت رسیدند باید به نام فرد بمبگذار نیز اشارهای کرد. محمد رضا کلاهی فردی است که به عنوان عامل نفوذی به حزب ورود کرد و بعد از جلب اطمینان افراد داخل حزب در روز هفتم تیرماه با قرار دادن بمب در جلسه حزب، باعث شهادت بهشتی و همراهانش شد. وبسایت نما تی وی، یک رسانه اینترنتی مجاز در زمینه دانلود فیلم جدید و سریال ایرانی و خارجی میباشد.
اینکه از ابتدا، افرادی که کار درست را انجام میدادند هدف دشمنان بودند و با نفوذ و ساختن گروهکهای منافق، به اهداف خود رسیدند. پس از زخمیشدن، در ماجرای ۱۴ اسفند ۵۹ دانشگاه تهران، راهی بیمارستان شده و در آنجا با بیتا مواجه میشود. طراحی صحنه و لباس از مهمترین امتیازات فیلم «ضد» محسوب میشود به نحوی که به طرز باورپذیری تداعیگر دهه 60 و آدمها و اتفاقات آن زمان بوده است. محمدرضا شجاعی سیمرغ بلورین بهترین طراحی صحنه و لباس را برای این فیلم در جشنواره چهلم فیلم فجر از هیات داوران دریافت کرد و به نظر میرسد این طراحی سهم زیادی در همراه کردن مخاطب و فضاسازی داستان نزدیک به 2 ساعت زمان فیلم داشته است. تریلرهای سیاسی همواره یکی از جذابترین گونههای سینمایی است که با اتکا به داستان پر هیجان و کاراکترهای پیچیده و منفعتطلبش میتواند تا انتها تماشاگر را برای تعقیب سرنوشت شخصیتها با فیلم همراه نماید. فیلم «ضد» ساخته امیر عباس ربیعی اما بیش از آنکه مساله داستانپردازی و تصویرسازی یک درام پر کشش و تعلیق را داشته باشد، بیشتر به گفتگوهای سطحی داخل تاکسی و اتوبوس شبیه شده که اخبار، اطلاعات و عقاید سیاسی طیفهای فعال دهه شصت را بازگو میکند.
این رسانه در ستاد ساماندهی پایگاههای اینترنتی ایران ثبت شده و تمام محتوای موجود در سایت نما تی وی متناسب با فرهنگ خانوادههای ایرانی است. فیلم و سریال های خارجی به صورت بازبینی شده هستند و در صورت نیاز صحنه های غیراخلاقی به صورت حرفه ای سانسور میشوند. تاکنون در صفحه اختصاصی فیلم ضد در منظوم اطلاعات بسیاری توسط پژوهشگران و مردم ثبت شده است؛ در بخش گالری عکس و پوستر فیلم ضد 4 عدد، گردآوری و درج شده است. همچنین تاکنون در بخشهای ویدئو و تیزر فیلم ضد، حواشی فیلم ضد، دیالوگ برتر فیلم ضد، سوتی فیلم ضد و نقد فیلم ضد هنوز موردی ثبت نشده است. قطعا ما و شما به این حد قانع نیستیم؛ باید بهکمک علاقمندان فیلم، سریال و تئاتر، این دایرةالمعارف آنلاین و بانک اطلاعات هنرمندان و آثار سینما، تلویزیون و تئاتر را کامل و کاملتر کنیم.
علاوه بر مناطق فاقد سینما در شهرهای دارای سینما نیز اکران سیار پلی است میان شبکه مخاطبین حاضر در حسینیهها، مساجد، پادگانها، دانشگاهها،سازمانها، مدارس، تشکلهای مردم نهاد، کانونهای فرهنگی و تربیتی و... با صاحبان آثار که به دایره مخاطبین سینمای ایران اضافه خواهند شد تا بتوانند کنشی فرهنگی و هنری را در این موقعیتها رقم بزنند. انیمهها گاهیاوقات، بسیار تاثیرگذارتر از فیلمهای لایواکشن عمل میکنند. مدفن کرمهای شبتاب وحشت جنگ را به غمانگیزترین شکل ممکن نشان میدهد.
{لینک دانلود
|}این اثر یک فیلم بحثبرانگیز است، که دو پسر را در اسارت نشان میدهد. پسری با پیژامه راهراه که در سال 2008 منتشر شد، بر وحشت موجود در یک اردوگاه کار اجباری نازیها تمرکز دارد. در این فیلم برونو با پسر جوانی در اردوگاه به نام شمویل جک اسکنلون روبرو میشود.
علیرغم پیشینه نازی برونو و وضعیت اشمویل به عنوان یک زندانی، این دو به دوستانی نزدیک تبدیل میشوند. پسری با پیژامه راهراه فیلمی بسیار دردناک است، زیرا تراژدی پایانی آن، فراموشنشدنی است. البته این موضوع درباره فیلم بحثبرانگیز شدهاست، که منتقدان استدلال میکنند که پسری با پیژامه راهراه از طریق رنج یک نازی، به جای زندانیان قربانی، همدلی را برمیانگیزد. در عین اینکه فیلم موثر است، زمانیکه مخاطب از شوک نهایی مطلع شود، تراژدی واقعی شکل میگیرد. بنابراین دو بار تماشای این اثر سینمایی جنگ بسیار غمانگیز است، به خصوص وقتی انتقادات پیرامون آن را در نظر میگیریم.
روایت فیلم «ضد» اما در پرداختِ موقعیتِ جاسوسی «سعید» بهغایت ناکام است. نادر سلیمانی، مهدی نصرتی، لیلا زارع، لیندا کیانی، مجید پتکی، مهشید جوادی، روزبه رئوفی، عماد درویشی، شیرین آقاکاشی و جواد خانی بازیگران «ضد» هستند. این فیلم محصول 2022 که یک نمونه قدیمی هم دارد، یکی از بهترین فیلمهای جنگی تاریخ سینما است.
شماری از موقعیتها هم اساسا میتوانند نباشند و موقعیتهایی دیگر حتما باید باشند که نیستند. باری، همسو با این مقدمه میتوان مدعی بود فیلم «ضد» با ساخت و پرداخت یک موضوع سیاسی باسمهای، در راستای همان تقویت و تشکیل باورهای ایدئولوژیک گام میکشد و همزمان یورش بر تمامیتِ چندین و چند ایدئولوژی معاند میبرد. سعید که یکی از اعضای گروهک مجاهدین خلق است، به خوبی میتواند نشان دهنده منش و روش آنها باشند. اعضای گروهک منافقین، علی الخصوص سعید، به فکر پیشرفت شخصی خود هستند، به دیگران رحم نمیکنند، از هر روشی برای پیشبرد هدفشان استفاده میکنند، در صورت عدم موفقیت دست به خودکشی میزنند و به طور کلی از هیچ رفتار رذیلانهای فروگذار نمیکنند.
فیلم ایرانی ضد ساخت کشور ایران و در ژانر سیاسی ، درام ، تاریخی و به کارگردانی امیرعباس ربیعی و نویسندگی حسین تراب نژاد و تهیه کنندگی محمدرضا شفیعی می باشد. در فیلم سینمایی ضد بازیگرانی مانند مهدی نصرتی ، لیلا زارع ، لیندا کیانی ، مجید پتکی ، نادر سلیمانی ، مهشید جوادی ، روزبه رئوفی ، عماد درویشی ، شیرین آقاکاشی ، جواد خانی و… به هنرنمایی پرداخته اند. فیلم ضد یا anti فیلمی سینمایی درام، تاریخی، سیاسی و اجتماعی به کارگردانی امیرعباس ربیعی و نویسندگی حسین ترابنژاد است . این فیلم در چهلمین دوره جشنواره فیلم فجر حضور داشته و با نامزد و برنده شدن در چندین جایزه، جایگاه خود را در صحنه سینمای ایران بهخوبی برجسته کرده است. به نقل از روابط عمومی پروژه، دومین اکران مردمی فیلم سینمایی «ضد»، محصول سازمان سینمایی سوره، به کارگردانی امیرعباس ربیعی، تهیهکنندگی محمدرضا شفیعی و نویسندگی ... امیرعباس ربیعی با ضد نشان داد تسلط کافی بر خلق درامهای سیاسی با تکیه بر رخدادهای واقعی دارد.
{ثبت ملی ۱۱ اثر استان اصفهان در فهرست میراث ملی طبیعی ایران
|}تماشای سقوط آزاد «ضد» پس از یکسوم ابتدایی، تأییدی است بر این گزاره. این فیلم اولین بار در چهلمین جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد و توانست نظرات مثبت منتقدین را به خود جلب کند.خشونتها به شکل قتل و ترور، در این فیلم وجود دارند و به ناهنجاریهایی مثل مسئله سقط جنین، خیانت و... مسعود رجوی دیگر نامی است که در فیلم به وضوح از او و تیم مغز متفکر سازمان صحبت به عمل میآید. او که تا پیش از انقلاب از نفرات درونی سازمان منافقین بود، بعد از انقلاب و البته فروپاشی هسته اولیه سازمان قدرت را به دست گرفت و تبدیل به یکی از اعضای مهم و در انتها شخص اول سازمان مجاهدین شد.
درحقیقت پس از مرگ همه برادران سرباز رایان، فرماندهها از سیاست ارتش پیروی کرده تا او را نزد مادرش برگردانند. حالا باید گروه سربازان تمام تلاش خود را کرده که قبل از کشته شدن سرباز رایان، او را پیدا کرده و به نزد مادرش بفرستند. این فیلم با پرسشهایی درباره ارزش سرباز رایان دستوپنجه نرم میکند، زیرا مردان زیادی میمیرند تا او را به خانه برسانند.
توگویی فیلمساز برآن بوده تا دوربین منفعلاش را حواله روابط عاشقانه «سعید» و «بیتا» کند و از آن طرف پرداخت شخصیت «سعید» در بطن موقعیتهای داستانی فیلم را تنها با شماری دیالوگ-خردهدیالوگ کشدار و فاقد کارکرد صورتبندی نماید. با این همه، فیلم در همان یکسوم ابتداییاش نشانمان میدهد که فاقد وحدت روایی است و فقط از تعدادی سكانس «نیمهجالب» همبندی شده. شخصیت مرکزی داستان (سعید) در موقعیتهایی حضور دارد که خب، گاهی مدت این حضور کوتاه است و گاهی هم بلند. این میتواند تغییر کند و همان موقعيتهای کوتاه بلند شوند و بلندها هم کوتاه.
در داستان این انیمه زیبا جنگ یکی از ترسناکترین چشماندازهای تاریخ بشر است و امپراتوری ژاپن با جدیت از آن استقبال میکند. با اینحال، پس از جنگ، بسیاری از غیرنظامیان در تلاش ناامیدانه برای زنده ماندن حتی پس از پایان جنگ، دستوپا میزنند. مدفن کرمهای شبتاب محصول استودیو جیبلی، این واقعیت را با صداقت و واقعگرایی تمام آشکار میکند. در عوض، روی دو کودک یتیم تمرکز میکند، که از گرسنگی رنج میبرند و میمیرند. این دو یتیم یک پسر جوان و خواهر کوچکش هستند، که در جنگ جهانی دوم در ژاپن برای زنده ماندن تلاش میکنند.
او یک تجربه موفق را با لباس شخصی پشت سر گذاشت و حالا با تکرار روایت واقعه هفتم تیر و ماجرای نفوذ سازمان منافقین به بدنه حزب جمهوری تلاش کرد از یک داستان سیاسی به سطوح دیگری از شخصیت انسانها از جمله ماجرای عشق و خیانت برسد. فیلم ریتم خوب و قابل قبولی دارد و بازی بازیگران فیلم یکدست و در خدمت پیشبرد داستان است. نادر سلیمانی با صلابت ظاهر شده و دیگر بازیگران از جمله مهدی نصرتی و لیلا زارع و لیندا کیانی توانستند به درام قصه بال و پر بدهند.
فیلم متولد چهارم جولای تا حد زیادی یک درام روانشناختی است، که برای تماشای بیشتر از یک بار مناسب نیست، چون مخاطب را بهشدت غمگین میکند. این اثر زیبا بسیار موثر است، اما لازم نیست بیش از یک بار آن را ببینید. «سعید» نیروی نفوذی سازمان مجاهدین در حزب جمهوری اسلامی است و با افشای اطلاعات درون سازمانی به مافوقِ مجاهدِ خود «ناصر»، اقدامات سازمان مجاهدین را بهسوی طرحِ ترور و حرکات رادیکال علیه تمامیت جمهوری اسلامی سوق میدهد. او در خانه بیتا را تعقیب میکند و بیتا سعی بر فرار دارد؛ این صحنهها تعلیق بالایی دارند و بسیار دلهرهآور هستند. نهایتا سعید با ضربه به سر بیتا و خفهکردن او در وان حمام، او را میکشد.در ترور شهید بهشتی، بیرون کشیدن شهدا از زیر آوار، تصویر ناراحتکننده و خشونتآمیزی را نشان میدهد. نام او در کنار دیگر شخصیت خیالی فیلم که از اعضای حراست حزب در درون فیلم است، نشان میدهد که چگونه سازمان منافقین در بسیاری از پستهای حساس نفرات نفوذی خود را قرار داده بود.
اما این اثر چنان تاثیرگذار و غمگین است، که شخصیت اصلی فیلم یعنی شیندلر دیگر هرگز در هیچ اثری پرداخت نشدهاست. فهرست شیندلر به رهبری لیام نیسون، ساخته استیون اسپیلبرگ بزرگ است و بدون شک، یکی از بهترین فیلمهای جنگی قرن بیستم محسوب میشود. این فیلم داستان واقعی تلاش اسکار شیندلر را، برای نجات غیرنظامیان بیگناه یهودی، در طول هولوکاست نشان میدهد.
بازیها در فیلم «ضد» از دیگر نقاط مهم و قابل تحلیل فیلم به شمار میروند چرا که فیلم چند شخصیت اصلی دارد که بار اصلی داستان بر روی آنها متمرکز شده و تماشاگر قرار است با آنها همراه شود. زوج لیلا زارع و مهدی نصرتی، زوج عاشقانه فیلم هستند که قرار است فضای رمانتیک فیلم را شکل داده و قصه عاشقانه بیتا و سعید را پیش ببرند. مهدی نصرتی در جشنواره چهلم فیلم فجر برای این فیلم نامزد بهترین بازیگر نقش اول مرد شد اما موفق به دریافت سیمرغ نشد. «لیندا کیانی» در نقشی پرچالش به عنوان بازیگر زن مکمل در جشنواره نامزد شد اما جایزه نگرفت اما یکی از حسیترین نقشهای کارنامه بازیگری خود را در فیلم «ضد» ایفا کرد. به گزارش خبرگزاری ایمنا، پس از دو سال فیلم سینمایی «ضد» به کارگردانی امیرعباس ربیعی و تهیهکنندگی محمدرضا شفیعی، محصول سازمان سینمایی سوره که برای اولین بار در چهلمین جشنواره فیلم فجر اکران شد، از امروز _چهارشنبه پانزدهم آذر_ روی پرده سینماها میرود.
“ضد”، با تکیه بر روایت واقعی رویدادهای تاریخی، به تصویر میکشد چگونه عشق و خیانت در دوران تلاش و مبارزه با دشمنان حزب جمهوری اسلامی، زندگی افراد را دگرگون میکند. این فیلم توانسته است با بازیگری قوی و طراحی صحنههای جذاب، تجربهی سینمایی فراگیری را به تماشاگران ارائه دهد. امیرعباس ربیعی، کارگردان این فیلم، پس از موفقیتهای قبلی خود مانند “لباس شخصی”، با این فیلم یک بار دیگر توانسته است توانایی و استعداد خود را در زمینه ساخت فیلمهای سیاسی و تاریخی به نمایش بگذارد. به نقل از روابط عمومی پروژه، اکران ویژه فیلم سینمایی «ضد» به کارگردانی امیرعباس ربیعی و تهیهکنندگی محمدرضا شفیعی شب گذشته ۲۷ آذر ماه با حضور فیلمسازان، بازیگران ... فیلم ضد 1400 دومین ساخته امیرعباس ربیعی بعد از ساخت فیلم “لباس شخصی” است. فیلم سینمایی ایرانی ضد درامی سیاسی است که در بستر یکی از حوادث مهم و ملتهب ابتدای انقلاب اسلامی روایت میشود.
تصویر منافقین و شمایل شخصی و شغلی اعضای این گروهک، یکی از اهداف فیلم «ضد» بوده که به نظر میرسد تا حد زیادی این مهم، محقق شده است. تماشاگر در خلال روابط بین شخصیتها و نمایش اتفاقات میتواند نحوه معاشرت، ایدئولوژی و کنشمندی اعضای منافقین را مشاهده کند و این اتفاق مهمی است که در فیلم «ضد» به وقوع پیوسته است. ربیعی تمام تلاش خود را کرده که محتوای سیاسی و تارگت ایدئولوژیک خود را در خلال روایت داستان دراماتیزه کند و از شعاری و گلدرشت بودن پرهیز نماید.
سعید برای اثبات وفاداری خود به سازمان سیاسیاش حتی عشقاش را هم قربانی میکند. با این حال قصه خود را در بستر ملتهب بین عشق و سیاست به گونهای روایت میکند که کشش لازم برای پیگری مخاطب را دارد. فیلم سینمایی ضد از زاویه دید منافقین و در بستر فضای ملتهب سیاسی، دو راهی بین عشق و سیاست را به تصویر کشیده و به درگیری های منافقین، بمب گذاری دفتر حزب جمهوری اسلامی و شهادت شهید بهشتی و یارانش می پردازد. بازیگران فیلم ضد چه کسانی هستند؟ در ضد بازیگرانی چون لیلا زارع، نادر سلیمانی، لیندا کیانی، مهشید جوادی و مهدی نصرتی به ایفای نقش و بازیگری پرداختهاند.
با اینکه بخش اکشن این اثر جنگی هیجانانگیز است، اما فقط یک بار باید آن را دید. همچنین در سال ۲۰۰۱ بنیاد فیلم آمریکا در فهرست ۱۰۰ سال ۱۰۰ هیجان، غلاف تمام فلزی را در رتبه 95 قرار داد. شهید بهشتی نام دیگری از چهرههای شاخص انقلاب است که نام او بارها در فیلم ذکر میشود.
فیلم سینمایی علفزار
فیلم سینمایی عاشق
فیلم سینمایی عاشقانه خارجی
فیلم سینمایی عاشقانه ایرانی
فیلم سینمایی عنکبوت
فیلم سینمایی عاشقانه بدون سانسور
فیلم سینمایی عاشقانه جدید
فیلم سینمایی عروسک بازی
فیلم سینمایی گلادیاتور 2
فیلم سینمایی گلادیاتور