سئو صفتی (Entity SEO) افزایش اعتبار برند در Knowledge Graph گوگل!

انتیتی Entity چیست؟ + نحوه استفاده و انواع آن پارس پک

داده‌های ساختاریافته یک روش استاندارد برای ارائه اطلاعات اضافی درباره یک صفحه وب به موتورهای جستجو، شبکه‌های اجتماعی و سایر خدمات است. لینک‌های سایت لینک‌هایی به صفحات یا بخش‌های دیگر یک صفحه که زیر برخی از نتایج جستجوی گوگل ظاهر می‌شوند. بهینه‌سازی موتور جستجو (سئو) تمرین بهینه‌سازی یک وب‌سایت یا صفحه وب برای دریافت ترافیک با کیفیت بالا از نتایج ارگانیک موتورهای جستجو است. کلمات کلیدی ثانویه اصطلاحات نزدیک به کلمه کلیدی اصلی هستند که می‌خواهید هدف قرار دهید. صفحات نتایج موتور جستجو (SERPs) صفحاتی هستند که موتورهای جستجو در پاسخ به جستجوی کاربر نمایش می‌دهند.

کاربران می‌توانند با یک درخواست کاملاً یکسان، قصد و نیت متفاوتی داشته باشند. بنابراین، تحلیل قصد و نیت کاربر در کنار سایر عوامل بافتی می‌تواند منجر به نتایج شخصی‌سازی شده‌ای حتی برای یک درخواست یکسان گردد. موجودیت‌ها در پایگاه‌های داده تعریف می‌شوند، اما گوگل هنوز باید دانش موجودیت خود را برای داده‌های ساختارنیافته (مانند متون وبلاگ‌ها) ایجاد می‌کرد. بدین منظور، گوگل با همکاری شرکت‌های بینگ و یاهو، پروژه Schema.org را راه‌اندازی کرد تا این کار را انجام دهد. اگر بخواهیم در مورد Entity در سئو چیست توضیح بدهیم و بخواهیم از ترجمه لغوی آن در فارسی استفاده کنیم، یعنی به جای بکار بردن Entity، از ترجمه لغوی آن که "موجودیت" است، استفاده کنیم. به همین منظور ما در این مقاله از کلمه "entity" استفاده نخواهیم کرد و از واژه مستقل "Entity" در سئو استفاده خواهیم کرد.

این دو رویکرد اصلی، محور اغلب الگوریتم‌های مبتنی بر موجودیت در بازیابی اطلاعات هستند. آشنایی سطحی با این شش الگوریتم که محوریت آنها بر موجودیت‌هاست، مهم است. لازم نیست به جزئیات و عمق الگوریتم‌ها پرداخته شود؛ صرفاً داشتن تصویر کلی از این الگوریتم‌ها و رویکرد آن‌ها کافی است. اگر واژه یا عبارتی در فهرست وجود نداشته باشد، لزوماً به معنای موجودیت نبودن آن نیست، اما معمولاً وجود یک موضوع در فهرست نشانگر موجودیت بودن است. همانطور که در تصویر مشاهده می‌کنید، در بالا سمت چپ، این موجودیت دارای انواع ویژگی‌های مرتبط با “ماهی” است که از آناتومی آن گرفته تا اهمیت و ارزش غذایی آن برای انسان‌ها را شامل می‌شود.

با استفاده از اسکیماهای صحیح مطمئنا گوگل می تواند درک بهتری از محتوای شما داشته باشد. برای مشخص کردن انتیتی های مرتبط با انتیتیی اصلی، از اسکیما آن استفاده کنید. اگر درباره رژیم غذایی مدیترانه ای صحبت می کنید، ممکن است به مواردی مانند «روغن زیتون»، «ماهی» و «ورزش» اشاره کنید. در این بخش به شما توضیح داده‌ایم که چگونه می‌توان استراتژی قدیمی متمرکز بر کلمات کلیدی را به استراتژی مبتنی بر Entity تغییر داد. ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم. مهدیه اسماعیلی هستم، دانشجوی برتر دوره متخصص سئوی آمانج، علاقه‌مند به نوشتن و سئو و دنیایی که گوگل قرار است خلق کند.

به عنوان مثال، برای یک نویسنده، تبدیل شدن به یک موجودیت در کل حوزه سئو بسیار دشوار است، اما تبدیل شدن به یک موجودیت در زیر مجموعه سئو بسیار آسان تر است. مانند بیل اسلاوسکی در اختراعات، ماری هاینز در دستورالعمل های ارزیابی کیفیت و برایان دین در بک لینک ها حضور دارند. در این مثال، موجودیت‌های فرد (person)، سازمان (organization) و سایر (other) قابل مشاهده هستند. پس از سرمایه‌گذاری در ،Freebase گوگل دریافت که Wikidata گزینه بهتری برای پایگاه داده موجودیت‌هاست و سعی کرد Freebase را با آن ادغام کند که این کار دشوارتر از حد انتظار بوده است. در یک مقاله پژوهشی مرتبط با موجودیت‌ها، نویسنده حدود ۱۶۰ نوع موجودیت را شناسایی کرده است که در اینجا دو تصویر از فهرست انواع موجودیت‌ها آورده شده است. پس از اینکه اسکیمای مورد نظر خود را نوشتید حتما تکه کد خود را در Google Rich Result Test حتما تست کنید که خطایی نداشته باشد.

درکل، تعریف ویژگی‌های توصیه‌شده احتمال ظاهرشدن اطلاعات وبسایت شما را در نتایج جستجو‌ی بهینه‌تر افزایش می‌دهد. با‌این‌حال، ارائه‌ی ویژگی‌های کمتر اما با اطلاعات کامل و دقیق، بهتر از ارائه‌ی ویژگی‌ها با داده‌های ناقص، بد یا نادرست است. در سئو سنتی که مبتنی‌بر کلمات کلیدی است، تمرکز اصلی بر بهینه‌سازی محتوا و وبسایت برای کلمات یا عباراتی است که کاربران ممکن است در نوار جستجوی موتور جستجو بنویسند. سئوی مبتنی‌بر موجودیت رویکردی در بهینه‌سازی وبسایت برای موتورهای جستجو است که در آن به‌جای تکیه بر کلمات کلیدی، بر مفهوم موجودیت‌ها به‌عنوان عنصر مرکزی محتوا تمرکز می‌شود. گوگل بعد از پیدا کردن انتیتی‎های یک صفحه و حالا که می‌داند مفهوم واقعی محتوا چیست، آن را بر اساس کیفیتی که دارد، رتبه‌بندی می‌کند.

به‌عنوان مثال، جستجوی برج ایفل تصاویر مربوط به این Entity را نمایش می‌دهد و کمک می‌کند تا جستجوگران تصاویر مرتبط را سریع‌تر پیدا کنند. تمرکز بر انتیتی می‌تواند شما را از رقابت‌های شدید کلمات کلیدی عمومی نجات دهد و شما را در میان جستجوهای خاص و هدفمند متمایز کند. در نتیجه، استفاده از استراتژی‌های جدید سئو مانند بهینه‌سازی مبتنی بر انتیتی، برای پیشتاز ماندن در چشم‌انداز دیجیتال رقابتی امروز ضروری است. تولید محتوای ساختارمند و شفاف برای موجودیت‌ها و ارتباطاتشان بایکدیگر در سئو موجودیت‌محور نقش اساسی دارد. هوش مصنوعی و یادگیری ماشین در پردازش زبان طبیعی و تحلیل متن، شناسایی موجودیت‌ها و ارتباطات آن‌ها نقش کلیدی دارند. با استفاده از داده‌های ساختاریافته Schema.org ممکن است موجودیت‌ها را به گراف دانش گوگل اضافه کرد.

ویکی‌پدیا نمونه‌ی بسیار خوبی از دسته‌بندی اطلاعات براساس موجودیت‌ها را ارائه می‌دهد. هوش مصنوعی و ورود موتورهای پاسخگو و مولد که مبتنی‌ بر هوش مصنوعی کار می‌کنند، سئو سایت را متحول کرده است. در واقع، برخی از مهم‌ترین یافته‌هایی که با استفاده از گراف دانش به دست می‌آید، از طریق ویژگی جادویی «افراد همچنین جستجو می‌کنند» است. یکی از کتاب‌های مورد علاقه من، ببر سفید، اولین رمان آراویند آدیگا است که برنده جایزه معتبر من بوکر (Man Booker) شد. با استفاده از گراف دانش، سه کتاب دیگر را کشف کردم که برنده همان جایزه و یکی برنده جایزه پولیتزر شده بود.

قدم اول این است که سعی کنید از زوایای مختلف به مفهوم مدنظرتان فکر کنید و ببینید این انتیتی، با چه مفاهیمی دیگری در ذهنتان همراه است. اما روش‌های فنی‌تر پیدا کردن موجودیت‌ها را می‌توانید در ادامه ببینید. انتیتی یک مفهوم کاملاً واضح است؛ اما کلمه کلیدی می‌تواند با ابهاماتی همراه باشد. فوق دکترای مدیریت کسب‌وکار، اولین متخصص الگوریتم‌های گوگل در ایران و کوچ حرفه‌ای هستم که بیش از ۱۵ سال در حوزه مدیریت، مشاوره و دیجیتال مارکتینگ فعالیت داشته‌ام. در این مسیر با ارائه راهکارهای خلاقانه و اجرای پروژه‌های موفق در زمینه سئو و برندینگ، توانسته‌ام مسیر رشد برندهای بزرگی مثل خبرگزاری صدا و سیما، افق کوروش و سایر سازمان‌های مطرح را هموار کنم.

ذخیره داده های دنیای واقعی از این قبیل به گوگل کمک می کند تا هدف از کوئری جست وجو شده را درک کند، که به معنی نتایج بیشتر و مرتبط تر برای کاربران جستجوگر است. اگر تا به حال تصویری مانند تصویر زیر را در نتایج جستجو دیده باشید؛ شما از مزایای گراف دانش گوگل بهره مند شده اید. مطمئن باشید که این فعالیت مستمر از نگاه گوگل دور نمی‌ماند و جایگاه شما را محفوظ نگه می‌دارد. با سازماندهی اطلاعات بر اساس موضوع‌، بازیابی آن هم برای گوگل و هم برای کاربری که به دنبال سوزن در انبار کاه است، بسیار سریع‌تر می‌شود. بنابراین با وجود گراف دانش با سرعت بیشتری می‌توان اطلاعات موردنیاز کاربر را در اختیارش قرار داد.

پس همانطور که در بالا توضیح دادیم امروزه انتیتی در سئو اهمیت زیادی دارد. در واقع شما به موتورهای جستجو کمک می‌کنید که محتواها را در سطح عمیق‌تری درک نمایند. شاید شما هم شنیده باشید که دیگر نیازی نیست کلمه کلیدی را در متن زیاد استفاده کنید و باید از lsi ها و کلمات کلیدی طولانی (Long Tail Keywords) استفاده کنید. اما بعد از آپدیت های جدید گوگل، وقتی سایت لینک 1 را بررسی می کنید ممکن است که شاید هیچ کدام از کلمات کلیدی طولانی و بلند در متن استفاده نشده باشد ولی روی تمامی این کلمات کلیدی جایگاه دارد. در واقع این به خاطر فرآیند پیاده سازی Entity SEO است که باعث شده گوگل متن محتوایی و هدف سئویی صفحه شما را درک کرده باشد و بر مبنای هدف کاربر سایت لینک 1 را روی همه کوئری ها و کلمات کلیدی نمایش داده باشد.

اما چرا تا این اندازه مهم است؟ دلیل اصلی در نحوه عملکرد گوگل نهفته است. کاربران نتایج جستجوی مرتبط‌تری دریافت می‌کنند و از لحاظ سئویی ترافیک بیشتری به سمت سایت روانه خواهد شد. اما این تنها اتفاق موجود نیست و در ادامه تاثیراتی که روی سئو دارد را خواهیم گفت. بخش مشخص شده در تصویر زیر با کادر قرمز، نمونه‌ای از گراف دانش گوگل در نتایج است. نالج گراف به شکل یک باکس در کنار نتایج SERP نشان داده می‌شود و هدف گوگل از نمایش آن درک بیشتر درباره موضوع جستجو شده در کوتاه‌ترین زمان توسط کاربر است.

درخواست بررسی مجدد برای گوگل است تا سایت شما را پس از رفع مشکلات شناسایی شده در یک اقدام دستی یا اطلاعیه امنیتی بررسی کند. این درخواست به وب‌مسترها اجازه می‌دهد تا پس از انجام اصلاحات لازم، مجدداً سایت خود را برای ارزیابی به گوگل ارائه دهند. سیستم‌های ما به‌طور خودکار تلاش می‌کنند اطلاعاتی را که ناقض خط‌مشی‌های فهرست‌شده در زیر هستند را نشان ندهند. با این حال، مقیاس جستجو آنقدر بزرگ است که هیچ سیستمی نمی‌تواند عملکرد کاملی داشته باشد. این بدان معناست که بهترین راه برای بهبود نتایج، بهبود سیستم‌های خودکار و الگوریتم‌های جستجو است. شرکت پارس اَوِستا، انتخابی ایده آل برای کسب و کارهایی است که میخواهند با اطمینان و به روز به دنیای دیجیتال وارد شوند.

البته نسخه اصلی آن پولی است ولی در نسخه رایگان هم می توانیم موجودیت ها را مشخص کنیم. از نظر تئوری و براساس مطالب گفته شده، صفحاتی که از انتیتی های مناسب و متناسب استفاده می کنند بالاتر از بقیه صفحات که این مورد را رعایت نکرده اند، قرار می گیرند و رتبه بهتری دارند. برای درک بهتر می توانیم از تصویر زیر استفاده کنیم، بصورت شماتیک یک پایگاه داده موجودیت (entity) رسم کرده ام. در این تصویر، شکل بیضی نشان دهنده انتیتی، مستطیل روابط بین انتیتی ها و اعداد نوشته شده امتیاز مربوط هستند. در آخر با اجرای این مراحل، می ‌توانید بهینه ‌سازی انتیتی ‌ها را به ابزاری قدرتمند برای تقویت سئوی وب ‌سایت خود تبدیل کنید.

این موتور جستجو برای تشخیص این که این محتوا چه قدر برای کوئری (Query) کاربران مفید است، ابتدا از الگوریتم جستجوی معنایی (Semantic Search) کمک می‌‎گیرد. چینش تصاویر در جستجوی تصویری گوگل (Google Image Search) هم کاملاً تحت تأثیر انتیتی‌ها است. این داده‌ها در قسمت‌هایی مانند نام تصاویر، عنوان تصویر در وب‌سایت، توضیحات و متن جایگزین (Alt Text) گنجانده می‌شود. سم‌پاشی موتور جستجو زمانی اتفاق می‌افتد که هکرهای مخرب وب‌سایت‌های ساختگی ایجاد می‌کنند که به نظر می‌رسد نتایج جستجوی مشروع هستند. استفاده از Entity به شما امکان می‌دهد تا محتوای وبسایت خود را بهبود داده و به صورت دقیق‌تر توصیف کنید.

این صفحات معمولاً به عنوان راهنماها و فهرست‌هایی از منابع معتبر در یک حوزه خاص عمل می‌کنند. با افزودن انتیتی مخصوص برندتان به Google Knowledge Graph، می‌توانید یک دارائی معتبر برای سئو و آینده خود ایجاد کنید. چرا انتیتی برند؟ باید بگوییم که «نام برند» نسبت به سایر موارد آسان‌ترین مورد برای ایجاد انتیتی است. انتیتی و کلمات کلیدی فرعی در ظاهر شبیه هستند، ولی در واقع تفاوت‌هایی با هم دارند. برای اینکه یک استراتژی درست برای سئو داشته باشید تا در آینده هم کارآمد باشد، باید برای خودتان نهاد بسازید و در حوزه خود ارتباط ایجاد کنید و شناخته شوید تا به یک انتیتی تبدیل شوید.

اطلاعات گراف دانش درباره افراد، مکان‌ها یا اشیاء اغلب در پانل‌های دانش ارائه می‌شوند. پیلار کلاستر یکی از مهم‌ترین و کاربردی‌ترین ساختارها در تولید محتوا و... یکی از روش‌های کاربردی برای بهبود سئو داخلی سایت و افزایش ترافیک،... هنگامی که در مرورگر خود نام « حافظ» را سرچ می‌کنید؛ گوگل، اطلاعات مروط به شاعر بزرگ “حافظ شیرازی” را به عنوان یک انتیتی تشخیص می‌دهد. خوشحالیم که تا انتهای مقاله همراه ما بودید، اگر فکر میکنید اطلاعاتی وجود دارد که در مقاله گفته نشده با ما در کامنت به اشتراک بگذارید تا همه کاربرها به خوبی از اطلاعات شما استفاده کنند.

از الگوریتم‌های مذکور در این مقاله به عنوان راهنمای خود استفاده کنید. یکی از ویژگی‌های مهم انتیتی‌ها، «Language Agnostic» بودن آن‌ها است،‌ به این معنی که از موانع زبانی فراتر هستند. محتوا چه به زبان انگلیسی، فارسی یا هر زبان دیگری باشند، در اغلب موارد موجودیت‌ها یکسان باقی می‌ماند. این جهانی‌بودن به گوگل اجازه می‌دهد تا محتوا را در سطح جهانی شناسایی و رتبه‌بندی کند و ترافیک ارگانیک سئو شما را افزایش دهد. وبسایت‌هایی که اطلاعات جامع و دقیق درباره انتیتی‌ها ارائه می‌دهند، شانس بیشتری برای دیده‌شدن در نتایج جستجو و نمایش در پنل‌های دانش دارند.

به عنوان نمونه ویکی پدیا، یکی از بهترین سایت هایی است که صفحات آن بر اساس entity سئو شده است. برای اینکه بتوانید سایت خود را بر اساس انتیتی ها سئو کنید از ساختار مقاله ویکی پدیا به عنوان چارچوب سئوی entity استفاده کنید. همواره یکی از مشکلاتی که طراحان سایت و شرکت ها با آن دست و پنجه نرم میکنند فروش و بازدید کم سایتشان است. یکی از دلایل اصلی دیده شدن سایتها و فروش بالای آن بهبود رتبه سایت در گوگل است که به این کار سئو گویند. و موفقیت هرکسی در کسب و کار اینترنتی، وابسته به دانش سئو و بهینه سازی وب سایت است. همواره همه موسسات و شرکت ها ، در عصر امروزی به وب سایتی برای معرفی خدمات و محصولات خود نیاز دارند .

گوگل در کمتر از ۱۰ سال از ۵۷۰ میلیون موجودیت به ۸ میلیارد موجودیت و از ۱۸ میلیارد فکت به ۸۰۰ میلیارد فکت دست یافته است. اگر قصد ارتقا استراتژی سئو سایت خود را دارید، باید بهینه‌سازی مبتنی بر انتیتی را در دستور کار خود قرار دهید. این تکنیک مزایای بیشماری به همراه دارد و می‌تواند روش شما برای تحقیق کلمه کلیدی و تولید محتوا را دگرگون کند. با تمرکز روی Entity‌ها به جای کلمات کلیدی، ارتباط میان محتواهای خود و تجربه کاربری را بهبود می‌بخشید. اگر می‌خواهید استراتژی سئوی خود را ارتقا دهید، بهینه‌سازی مبتنی بر Entity را در برنامه خود قرار دهید.

اگر در وب‌سایت خود این عناوین مرتبط با این موجودیت را به‌صورت خوشه‌ای پوشش داده باشید، گوگل شما را جزو منابع برتر این عناوین نشان می‌دهد. وقتی کاربر این موجودیت را در گوگل جستجو می‌کند، یک پنل دانش (Knowledge Panel) هم برای آن می‌بیند (البته این پنل فقط برای بعضی انتیتی‌های خاص نمایش داده می‌شود). پنل دانش اطلاعات دقیق و خلاصه‌ای را به‌‌صورت خودکار در مورد موجودیت‌ها (مانند نام، تاریخ تولد، شغل، جوایز و…) در SERP نمایش می‌دهد. هدف این پنل این است که کاربران اطلاعات یک انتیتی را به راحت‌ترین و سریع‌ترین شکل ببینند. گراف دانش گوگل بخشی از جستجوی جهانی و گسترده است بنابراین باعث بهبود نتایج جستجوی ارگانیک گوگل می‌شود. گراف دانش در یک منطقه اختصاصی درSERP ها با نتایج حاصل از منابع مختلف به صورت گرافیکی عرضه می‌شود.

با بهینه‌سازی انتیتی‌ها، می‌توانید محتوای مرتبط‌تر و دقیق‌تری تولید کنید که در نتایج جستجو جایگاه بهتری کسب کند. همچنین، با استفاده از ابزارهایی مانند schema، می‌توانید به موتورهای جستجو کمک کنید تا روابط میان انتیتی‌های مختلف در سایت شما را بهتر درک کنند. دلیل دیگر اهمیت انتیتی‌ها در سئو، هنگام درک بهتر مفاهیم جستجوی کاربران (Contextual Understanding) مشخص می‌شود. به بیان دیگر، انتیتی‌ها با ایجاد یک زمینه کلی به موتورهای جستجو کمک می‌کنند تا محتوای موجود را بهتر درک کنند. یعنی، وقتی ربات‌های موتور جستجوی گوگل، انتیتی‌های موجود در محتوا را شناسایی می‌کنند؛ می‌توانند اطلاعات مختلف را به یکدیگر مرتبط کرده و به درک جامع‌تری از موضوع برسند.

در نتیجه اون چیزی که دنبالش هستید رو خیلی هوشمندانه تر و آسون تر میتونید پیدا کنید. به درک بهتر هدف کاربر کمک می کندبا درک رابطه بین موضوعات مختلف اطلاعاتی که گراف دانش ارائه میده به هدف کاربر خیلی نزدیکه. کلمات کلیدی فرعی به عبارات و کلماتی می‌گوییم که با کلمه کلیدی اصلی، مرتبط و به نوعی کامل‌کننده و زیرمجموعه آن هستند. این کلمات، موضوعات جانبی مربوط به کیورد اصلی را پوشش می‌دهند و به اغنا و جامعیت محتوا کمک می‌کنند. انتیتی‌ها، موجودیت‌هایی هستند که به موتورهای جست‌وجو کمک می‌کنند تا مفهوم و معنای واقعی کلمات و عبارات کلیدی را درک کند.

در گراف دانش، اگر گوگل موجودیت معنایی را در پشت یک عبارت جستجو تشخیص دهد یا به آن مشکوک شود؛ افراد، مکان‌ها یا چگونگی حقایق مختلف، تصاویر و جستجوهای مرتبط در یک منطقه اختصاصی نمایش داده می‌شوند. اطلاعات استفاده شده توسط گراف دانش تا حدی از Freebase حاصل می‌شد، اما امروزه عمدتاً از Wikidata جمع‌آوری و با پیوندهای تقویت‌کننده یا عبارات جستجوی مرتبط غنی می‌شود. یکی از روش‌های اصلی استفاده از Entity در سئو، استفاده از میکروداده‌های ساختار یافته است. این میکروداده‌ها شامل کدهای HTML خاصی هستند که شناسایی و توصیف موجودیت‌ها را برای موتورهای جستجو آسان‌تر می‌کنند. با اضافه کردن میکروداده‌های ساختار یافته به وبسایت خود، می‌توانید جزئیات مرتبط با Entity مانند نام، نوع، آدرس و ویژگی‌های دیگر را به موتورهای جستجو ارائه دهید.

از طرفی موجودیت‌های مختلف نیز از طریق هم‌پوشانی و ارتباطی که با هم دارد، به هم متصل شده‌است. شاید انتیتی مورد نظر، مربوط به یک کسب‎‌و‌کار محلی باشد که پروفایل کسب‌وکار گوگل (Google Business Profile) را در گوگل‌مای‌بیزنس ساخته باشد. در این صورت، اطلاعات کامل آن در صفحه نتایج نشان داده می‌شود (شامل شماره تماس، آدرس، ساعت کاری، نظرات مشتریان و تصاویر). اما گوگل برای نمایش موجودیت‌های مختلف، ویژگی‌هایی را برای SERP در نظر گرفته که بسته به نوع انتیتی‌ آن‌ها را نمایش می‌دهد. در نهایت، سئو یک فرآیند پویاست که نیازمند یادگیری مداوم و تطبیق با تغییرات الگوریتم‌های موتورهای جستجو است.

اسپم‌دکسینگ دستکاری عمدی نتایج جستجوی موتورهای جستجو با استفاده از تکنیک‌هایی است که برخلاف دستورالعمل‌های آن‌ها است. نقشه‌های سایت یک فایل XML است که تمامی صفحات وب‌سایت شما را که می‌خواهید موتورهای جستجویی مانند گوگل ایندکس کنند فهرست می‌کند. اطلاعات گراف دانش در یک جعبه اطلاعات (infobox)، در کنار نتایج جستجو برای کاربران نمایش می‌یابد. ویژگی‌های موجودیت (Entity Attributes) همان خصوصیات انتیتی است که آن را توصیف می‌کنند. برای مثال، اگر موجودیت مورد نظر یک مکان تاریخی باشد؛ ویژگی‌های آن می‌تواند شامل لوکیشن، تاریخچه، معماری، شماره تلفن و … باشد.

در این روش گوگل از یک موجودیت جدید استفاده می کند و تست می کند که آیا با موجودیت دیگری در ارتباط است یا نه، ممکن است از طریق ارتباط و یا ظاهر شدن در کنار هم به این نتیجه برسد. موجودیت یا entities، یک مفهوم یا یک چیزی است که یکتا، مستقل و منحصر به فرد،است و کاملا معلوم، معین، واضح و به خوبی تعریف شده و قابل تشخیص است. برای مثال، یک موجود ممکن است یک شخص، مکان، آیتم، ایده، مفهوم انتزاعی، عنصر ملموس، چیز مناسب دیگر یا هر ترکیبی از آنها باشد. به طور کلی، موجودیت ها شامل چیزها یا مفاهیمی هستند که به صورت زبانی با اسم ها نشان داده می شوند. به عنوان مثال، رنگ “آبی”، شهر “تهران” و حیوان خیالی “یونیکورن” ممکن است هر کدام موجوداتی باشند. من سعی کردم تمام اطلاعات موجود در مورد انتیتی ها را هرچند کم و ناقص، جمع آوری کنم، از تمام منابع که در دسترس داشتم کمک گرفتم و کلی مقاله به زبان های مختلف خواندم و ترجمه کردم.

در آنجا لیستی از جستجوهای مرتبط را خواهید یافت که می‌توانند به شما در گسترش دامنه جستجویتان کمک کنند. برای مثال، به محتوا باید زبان نشانه‌گذاری داده شود تا احتمال نمایش آن در گراف دانش افزایش یابد. با استفاده از وب‌سایت schema.org امکان برچسب‌گذاری داده‌ها فراهم شده است. توجه داشته باشید که هیچ تضمینی وجود ندارد که وب‌سایت شما در گراف نمایش داده شود. تمرکز بر انتیتی‌ها باعث می‌شود تا از رقابت‌های سخت بر سر کلمات کلیدی عمومی دور بمانید و در عوض روی جایگاه خود در جستجوهای خاص و هدفمند تمرکز کنید.

اگرچه انسان‌ها با توجه به بافت می‌توانند ابهام موجودیت‌ها را حل کنند، اما این مسئله برای ماشین‌ها چالش‌برانگیز است. مدخل هر موجودیت در پایگاه‌داده، خلاصه‌ای از آنچه درباره آن می‌دانیم را ارائه می‌دهد. بر‌ همین‌ اساس است که کارشناسان سئو سایت باید وبسایت خود را برای موجودیت‌ها و مدل جدید جستجوی گوگل کاملا بهینه کنند. برای این کار علاوه‌بر رعایت اصول سئو محتوا باید استراتژی‌های دیگری را هم برای تولید محتوا دنبال کنند. وقتی در مورد موضوعات خاص در گوگل جستجو می‌کنید، داده‌های نمایش‌داده‌شده درقالب پنل‌های دانش و نتایج جستجوی غنی‌شده‌ (ریچ اسنیپت) در جستجوی Google از گراف دانش استخراج می‌شود.

لازم به ذکر است که گوگل برخلاف ادعای خود هنوز این ایده یکسان بودن این دو مفهوم را آنقدرها فعال نکرده است. بنابراین هنوز کلمه کلیدی جایگاه ویژه خود را در سئو محتوا دارد و نمی‌توان بیخیال کلمه کلیدی شد. بهتر است که علاوه بر تمرکز روی ایده Entity در سئو و پروسه تولید محتوا نیم نگاهی نیز به کلمه کلیدی و LSI داشته باشید. امیدواریم، گوگل در آینده‌ای نه چندان دور به ایده‌آل‌های خود نزدیک شده و برای همیشه از شر کلمه کلیدی و LSI خلاص شویم. این خوشه‌ها به موتور جستجو کمک می‌کنند تا جستجوهای مرتبط و گروه‌بندی شده را بهتر درک کند و نتایج دقیق‌تری ارائه دهد. در این راهنما، با موجودیت یا انتیتی (Entity) و تأثیر آن در تغییر نگرش گوگل و رتبه‌بندی نتایج آشنا شدید.

گراف فقط فهرستی از موضوعات نیست، بلکه تمام این روابط متقابل را مدل می‌کند. سئوی مبتنی بر انتیتی یعنی محتوا را نه فقط برای یک کلمه کلیدی خاص، بلکه برای انتیتی یا موجودیت‌های این کیورد بهینه‌سازی کنید. اگر محتوای شما درباره یک شخص خاص است، مثلاً یک نویسنده، می‌توانید از اسکیما مارکاپ مربوط به “Person” استفاده کنید. یا اگر درباره یک مکان خاص می‌نویسید، اسکیما “Place” مناسب خواهد بود. این نوع داده‌ها باعث می‌شوند محتوای شما در بخش‌هایی مثل گراف دانش گوگل نمایش داده شود. برای این کار، می‌توانید از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی استفاده کنید، اما این بار نگاهتان را فراتر از عبارات جستجوشده ببرید.

همچنین به تجزیه و تحلیل الگوهای رفتاری مثل هدف اطلاعاتی یا تجاری کمک می کنه. این‌طور بگویم که کلمه کلیدی مثل یک پل ارتباطی است که مخاطب را به محتوای سایت شما وصل می‌کند، ولی انتیتی‌ها مفاهیم و سرنخ‌هایی هستند که محتوا را برای گوگل قابل‌فهم می‌کند. دیگر صرفاً استفاده از کلمات کلیدی در یک صفحه، اولویت خزنده‌های گوگل نیست؛ این خزنده‌‌ها باهوش‌تر شده‌اند و برای فهمیدن موضوع یک صفحه، دنبال ارتباط معنایی و مفهومی عبارات کلیدی در یک صفحه هستند. برای بهبود محتوای خود، سعی کنید از عناصر چندرسانه‌ای مثل تصاویر و ویدیوهای مرتبط استفاده کنید. این کار نه‌تنها برای کاربران جذاب‌تر است، بلکه موتورهای جستجو هم به چنین محتوایی امتیاز بیشتری می‌دهند. در این مقاله با من همراه باشید تا اطلاعات مفیدی در مورد نهاد یا همان انتیتی (entities) بدست آوریم و از این اطلاعات برای بهبود سئوی سایت استفاده کنیم.


https://seohacker.academy/product/seo-course-gray-hat-mastering/