برنامه نویسی رندرینگ
بررسی بهترین ابزارهای رندرینگ برای نرم افزار راینو Rhino
در بازاریابی، رندرها برای به تصویر کشیدن تصاویر واقع گرایانه محصولات استفاده می شوند. صنایع بازاریابی که از نظر بودجه مقرون به صرفه هستند، از رندر برای ایجاد تبلیغات تا حد ممکن واقع گرایانه و جذاب استفاده می کنند. بهبود بازی ها از طریق ارائه تصاویر واقع گرایانه و کیفیت بالا برای شرکت های معتبر اهمیت دارد. سازندگان بازی هر ساله همچنان به دنبال جزئیات واقع گرایانه تر برای جذب بیشتر گیمرها هستند. در صنعت فیلمسازی و تلویزیون، رندرینگ در زمان واقعی برای ایجاد جلوههای ویژه، تصاویر سهبعدی و صحنههای واقعگرا استفاده میشود. ما در ابرآراز به دنبال فراهم کردن تجربهای متفاوت و بینظیر برای کاربران خود هستیم که شامل استفاده آسان، پشتیبانی فعال و پاسخگو، قیمتگذاری شفاف و خدمات با کیفیت بالا میباشد.
انجام طراحیهای پیوسته با کمک این برنامه ممکن است و میتوانید الگوهایی بسیار جذاب طراحی کنید. هرچقدر میزان رم یک سیستم بر حسب گیگابایت بالاتر باشد، سرعت پردازش کامپیوتر و خواندن اطلاعات هم بالاتر است، برای همین بالا بودن رم سیستم برای افرادی که قصد خرید سیستم رندرینگ دارند، اهمیت بالاتری دارد. این نوع سیستمها با کارتهای گرافیک قدرتمند کار میکنند که میتوانند حجم بزرگی از دادههای گرافیکی را با سرعت بالا پردازش نمایند. GPUها دارای هستههای پردازشی متعدد هستند که امکان انجام محاسبات موازی و رندرینگ سریعتر را میدهد. بسیاری از کارت گرافیکهای جدید از فناوریهای ردیابی پرتو (Ray Tracing) و بهینهسازیهای گرافیکی پیشرفته پشتیبانی میکنند.
نرم افزار لومیون یکی از فانتزیترین و البته سنگینترین نرم افزارهای حوزه پردازش گرافیکی است که سرعت بالا آمدن و اجرای آن در هر بار استفاده کاملا بسته به اطلاعات سخت افزاری سیستم رندرینگ شما دارد. با برنامه Lumion هم میتوانید تصاویر سه بعدی و از همه مهمتر زنده و پر از رنگ و لعابی از طرح اولیهای که کشیدهاید، دریافت کنید. پلاگین ویری و کرونا دو موتور قوی برای بحث رندر و رندرینگ در معاری هستند. البته که باید بگویم ویری برای نرم افزارهای سه بعدی دیگری هم مانند اسکچاپ و و حتی رویت هم داریم اما در اینجا ما رندر در نرم افزار تری دی مکس را توضیح میدهیم . رندرینگ یکی از مهمترین و پیچیدهترین فرآیندها در دنیای گرافیک کامپیوتری و تولید محتوای دیجیتال است.
باید بگویم که این موتور رندر به شما امکاناتی مانند دوربین های حرفه ای را در اختیار شما قرار می دهند که می توان با کمک این دوربین ها کار خود را بهتر در رندر نهایی نشان دهیم . همان طور که در بالا توضیح دادیم اصطلاح ارائه همچنین برای توصیف روند محاسبه اثرات در یک برنامه ویرایش ویدیو برای تولید خروجی نهایی فیلم استفاده می شود. هر چه تعداد آبجکت ها، کارکترها، انیمت ها، تکسچرها (Textures) ، سیستم های ذره ای، مدل ها، نورپردازی ها. سایه ها، اجسام، دینامیک، مو، پارچه، لباس و … زیاد تر باشد، به همان نسبت هم زمان رندر صحنه طول خواهد کشید. هرچند صحنه های ساده با نورپردازی های مستقیم و متریال مسطح، زمان کمتری حتی در حد چند ثانیه خواهند داشت و به تدریج با پیچیده تر شدن صحنه، زمان رندر تا چند ساعت نیز افزایش خواهد یافت. روزهایی که به تحقیق و توسعه در زمینه ارائه خدمات میزبانیوب میپرداختیم.
با پیشرفت تکنولوژیهای واقعیت مجازی (VR) و واقعیت افزوده (AR)، رندرینگ نیز به طور گستردهای در این حوزهها مورد استفاده قرار میگیرد. این تکنولوژیها به طراحان امکان میدهد تا مدلهای سهبعدی خود را در محیطهای واقعیت مجازی و افزوده نمایش دهند و تجربه کاربری بهتری ایجاد کنند. رندر به طراحان کمک میکند تا ایدههای خود را به صورت بصری نمایش دهند و جزئیات دقیقتری از طراحیهای خود ارائه دهند. این امر باعث میشود تا مشکلات طراحی زودتر شناسایی و رفع شوند و فرآیند طراحی بهبود یابد. با استفاده از این فناوری، تصاویر و مدلهای تولید شده بسیار واقع گرایانه و دقیق هستند.
در حقیقت ری تریسینگ بازتاب نور و شکست نور را به شکل دقیقتری شبیه سازی میکند، در این حالت بار گرافیکی بسیار زیادی بروی کارت گرافیک اعمال می شود. شرکت هایی تولید کننده کارت گرافیک که معروفترین آنها NVIDIA است، کارت های نسل جدید خود را با نام RTX روانه بازار کرده که حروف RT در حقیقت Ray Tracing می باشد که در این نسل به شکل بسیار خوبی کار سایه زنی انجام می شود. رندر فرآیند ایجاد یک تصویر دو بعدی یا سه بعدی از یک مدل سه بعدی با استفاده از موتور رندرها است. در رندر سه بعدی، پردازشگرکامپیوتر اطلاعات خام را از صحنه سه بعدی (پلیگان ها، متریال ها و نورپردازی) گرفته و نتیجه نهایی را محاسبه می کند. خروجی معمولاً یک تصویر منفرد یا مجموعه ای از تصاویر ارائه شده و ترکیب شده به صورت انیمشن یا رندر VR است. رندرینگ به عنوان یکی از تکنیکهای مهم در حوزه تجهیزات، نقش بسیار مهمی در بهبود فرآیند طراحی، افزایش دقت و واقعگرایی تصاویر و کاهش هزینهها و زمان دارد.
هر پردازنده مرکزی از تعدادی هسته و رشته تشکیل شده است که هر کدام از هستهها برای قسمتی از فعالیتها تعبیه شدهاند. برندهای اینتل و ای ام دی (Intel و AMD) هم کمپانیهای سازنده پردازنده مرکزی هستند. قطعا تا به اینجای مقاله متوجه شدهاید که رندرینگ چیست و هر سیستم و لپ تاپی نمیتواند فرآیند رندرینگ را به خوبی پیش ببرد. سیستمی مناسب این کار است که حداقل در 3 قطعه RAM، CPU و GPU به بهترین مدلها با توان بالا مجهز شده باشد. بنابراین زمانی که قصد خرید کامپیوتر برای رندرینگ دارید، حتما باید به 3 مولفه اشاره شده، توجه کنید.
این نرمافزار با استفاده از سیستم قلممو به کاربران اجازه میدهد تا بهراحتی مواد دیجیتال را به شکلهای مختلف درآورند و بههمیندلیل برای طراحان و هنرمندان خلاق که بهدنبال ایجاد جزئیات دقیق هستند، بسیار مناسب است. ZBrush همچنین قابلیتهای بسیار پیشرفتهای برای ایجاد مدلهای سهبعدی پیچیده و طبیعی دارد. بهترین برنامه طراحی سه بعدی کامپیوتر بسته به نیاز و سطح تجربه کاربران متفاوت است؛ از نرمافزارهای حرفهای مانند Autodesk Maya و 3ds Max گرفته تا ابزارهای رایگان و متنبازی مانند Blender که برای کاربران تازهکار نیز مناسب هستند. این نرمافزارها بهطور گسترده در حوزههایی نظیر انیمیشن، طراحی بازی، معماری، تولید و طراحی محصول استفاده میشوند. در ادامه قصد داریم بهترین نرمافزارهای طراحی سهبعدی را معرفی کنیم و به ویژگیهای هرکدام بپردازیم. Rhino قطعاً یکی از انواع بهترین برنامه طراحی سه بعدی کامپیوتر برای مدلسازی سطحی است و بهویژه برای طراحانی که نیاز بهدقت بالا در مدلسازی سطوح پیچیده دارند، مناسب است.
اما این فریم ها انقدر خوب کار می شوند که مخاطب و یا بیننده آن فریم مورد نظر را متوجه نمی شود. خرید محصول توسط کلیه کارت های شتاب امکان پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود محصول در اختیار شما قرار خواهد گرفت. کلیه حقوق مطالب، تصاویر و طرح قالب برای سایت After-Graph.com محفوظ است.استفاده از مطالب مجموعه معماری After-Graph به هر نحو، تنها با کسب اجازه کتبی از مدیریت امکانپذیر میباشد. البته آنریل انجین توانسته با استفاده از تکنیک Light Map و bake کردن نور ها صحنه ای کاملا ریل تایم با کیفیت بسیار بالا و بدون درگیر کردن پردازنده ایجاد کند. با استفاده از تکنولوژی رندر در زمان واقعی، میتوان جهانهای خیالی و فانتزی را با جزئیات بالا و طراحی مبتکرانه ایجاد کرد. این امر شامل دنیاهای فرازمینی، مناظر علمی تخیلی، داستانهای خیالی و غیره است.
تولید ویدیوها، مقالات و پادکستهای آموزشی به همراه برگزاری سمینارهای تخصصی تنها گوشهای از فعالیتهای آپادمی است. حالا که بحث از انواع رندرها شد، بر اساس یک نوع طبقه بندی میتوان رندرها را در دسته های رندرهای تعاملی "در لحظه | Real Time" یا رندرهای غیر تعاملی و آفلاین قرار داد. به طور مثال وقتی شما در حال انجام یک بازی کامپیوتری هستید، در هر لحظه، رندرهای مختلفی را مشاهده می کنید که با تغییر محل و زاویه دید شما نیز این رندرها تغییر می کنند و در واقع محاسبات مربوط به رندر هم زمان با دیده شدنشان اتفاق می افتد. در دنیای رندرینگ دیجیتال، دو نوع اصلی از سیستمهای رندرینگ وجود دارند؛ کامپیوترهای رندرینگ CPU محور و کامپیوترهای رندرینگ GPU محور. هر کدام از این سیستمها ویژگیها و مزایای خاص خود را دارند و برای کاربردهای مختلفی مناسب هستند.
اگر علاقهمندید بهترین رندرهای ممکن را از مدلها و پروژههای خود دریافت کنید. قبل از عملیات رندر باید چند کار را بر روی پروژه ای که داریم انجام دهیم. از جمله ی این کارها که برای رندر نهایی در نرم افزار تری دی مکس لازم است می توان به مدل سازی ، نور دهی ، متریال دهی یا متریال سازی اشاره کرد که همه اینها هر چقدر حرفه ای تر انجام شوند در رندر نهایی کار بهتری را شاهد هستیم . اگرچه جزئیات فنی روش های ارائه متفاوت است، اما چالش های کلی برای تولید یک تصویر دو بعدی روی صفحه از نمایش سه بعدی ذخیره شده در یک فایل صحنه ، توسط خطوط گرافیکی دستگاه رندر مانند GPU برطرف می شود. استفاده از نقشه های فنی یا طرح های CAD برای طراحی پایه مدل های سه بعدی متداول است. پس از ایجاد مدل سه بعدی، با افزودن انواع لایه های نوری، ایجاد متریال های واقع گرایانه و قرار دادن دوربین، شرایط را برای محاسبات فیزیکال توسط موتور رندر ها آماده می کنیم.
در واقع تمام حوزه های رندرینگ مانند شبیه سازی معماری، بازی سازی، ساخت انیمیشن، معرفی محصولات تجاری و تولید تیزرهای تبلیغاتی متکی به نرم افزار های شبیه سازی هستند. اگر در حوزه شبیه سازی معماری یا گرافیک کامپیوتری فعالیت دارید، احتمالاً کلمه رندرینگ یا رندر سه بعدی را هزاران بار شنیده اید، ولی ممکن است با معنی دقیق یا جزییات اجرایی آن آشنایی نداشته باشید. معمولاً برای تسلط به رندرینگ همه به سراغ آموزش وی ری می روند این موتور رندر محصول شرکت chaos group میباشد که یکی از محبوب ترین و قدرتمند ترین موتور رندرهایی است که طرفدارن خاص خود را دارد. بسیاری از افراد برای گرفتن رندر رئال از این موتور رندر استفاده میکنند اما تنهای موتور رندر وی ری نیست که برای رندر گیری کار های سه بعدی مورد استفاده قرار میگیرد بلکه موتور رندرهای بسیار زیادی با اهداف و کاربردهای مختلف وجود دارند. در این مقاله علاوه بر بررسی مفاهیم مرتبط با رندرینگ، به بیان کاربردها، اهمیت و انواع رندر از منظرهای مختلف می پردازیم.
بنابراین، داشتن یک سیستم خنککننده قوی برای هر کامپیوتر مخصوص رندرینگ ضروری است. از خنککنندههای بادی گرفته تا خنککنندههای مایع، گزینههای متعددی برای انتخاب وجود دارد. حافظه رم برای ذخیره موقت دادهها و دسترسی سریع به آنها استفاده میشود. در رندرینگ، حجم زیادی از دادهها باید به سرعت پردازش شود، بنابراین داشتن حافظه رم کافی بسیار مهم است. البته بسته به پیچیدگی پروژهها، ممکن است نیاز به حافظه بیشتری داشته باشید. اما برای اینکه به رندر ایده آل دست یابیم اکثر کاربران حرفه از تمامی متودها با هم استفاده می کنند، ری تریسینگ، رسترایز و حالت رادیوسیتی (پرتویی) در کنار هم می تواند رندری ایدهآل را به ما نمایش دهد.
با زیرساختهای قدرتمند و مقیاسپذیر ابرآراز، کسبوکارها میتوانند بدون نگرانی از محدودیتهای فنی یا مالی با اطمینان کامل به توسعه و رشد بپردازند. ما در ابرآراز متعهد به پشتیبانی کامل از مشتریان خود هستیم و با ارائه راهکارهای نوآورانه تلاش میکنیم تا نیازهای بازار را به بهترین شکل ممکن پاسخ دهیم. رندرینگ به روش CPU معمولا در استودیوهای فیلمسازی و شبیهسازیهای معماری کاربرد دارد؛ زیرا دقت آن در به تصویر کشیدن تصاویر بالا بوده و در این صنایع زمان رندر اهمیت بالایی ندارد. کالج آموزشی بن رو، مفتخر است که از سال ۱۳۹۲ بهعنوان نمادی از دانش و تعهد، در قلب جامعهی آموزشی ایران جای گرفته است. ما با کادری متشکل از اساتید برجسته و مجرب در زمینهی برنامههای BIM و شبیهسازی معماری، نه تنها آموزشی تخصصی و با کیفیت عرضه میکنیم، بلکه به دلسوزی و همدلی با جامعهی دانشجویی و حرفهای معتقدیم.
انتخاب بین کامپیوتر رندرینگ CPU محور و GPU محور بسته به نوع پروژه و نیازهای شما دارد. اگر نیاز به دقت بالا و پردازشهای پیچیده دارید، یک سیستم CPU محور برای شما مناسبتر است. اما اگر سرعت رندرینگ و بهرهوری انرژی برای شما اهمیت بیشتری دارد، سیستم رندرینگ GPU محور گزینه بهتری خواهد بود. در این مقاله، به بررسی ویژگیهای سیستم رندرینگ پرداختیم تا بدانید در زمان خرید کامپیوتر رندرینگ باید به چه مواردی توجه کنید. شهر تکنولوژی فافا ارائهدهنده انواع کامیپوتر رندرینگ در محدوده قیمتی متفاوت است.
این فرآیند به تبدیل مدلهای سهبعدی و دادههای خام به تصاویر واقعی و بصری جذاب میپردازد که در صنایع مختلفی نظیر سینما، بازیهای ویدئویی، معماری و طراحی محصول استفاده میشود. با پیشرفت تکنولوژی و افزایش قدرت محاسباتی، روشها و الگوریتمهای رندرینگ نیز به طور چشمگیری توسعه یافته است. امروز میتوان به تصاویر با کیفیت و واقعگرایانه دست یافت که با دنیای واقعی تفاوت چندانی ندارند. Blender یک نرمافزار رایگان و متنباز است که توسط جامعهای بزرگ از توسعهدهندگان و کاربران پشتیبانی میشود. این نرمافزار بهدلیل دارابودن همۀ مراحل طراحی سهبعدی از مدلسازی و ریگینگ تا انیمیشنسازی و رندرینگ، بهعنوان یکی از بهترین گزینهها برای طراحان انیمیشن و هنرمندان دیجیتال شناخته میشود. یکی از ویژگیهای منحصربهفرد Blender، پشتیبانی از رندرینگ در زمان واقعی با استفاده از موتور EEVEE است که به کاربران امکان میدهد تا پیشنمایشی از کار خود در زمان واقعی داشته باشند.
گیمرها معمولاً ساعات طولانی روی سیستم خود کار میکنند، اما در رندرینگ ممکن است نیاز باشد سیستم به مدت چند روز پیاپی درگیر پروسه رندر باشد. ابرآراز بهترین ارائه دهنده خرید سرور ابری خارج میباشد برای کسب اطلاعات بیشتر با ادامه مقاله همراه شوید. شما میتوانید با مراجعه به صفحه خرید GPU، خدمات مختلف سیستمهای پردازش گرافیکی ایران سرور را مشاهده کنید. CPUها در درون رایانهها قرار گرفته و با دیگر سختافزارها هماهنگ میشوند و تجربه کاربری یکپارچهای را ارائه میدهند. ما با نمونه تدریسها به قدری محتوای هر دوره رو براتون شفاف میکنیم که جای نگرانی براتون نباشه.
در این حالت به شکل کلی نور بعد از برخورد به سطح تا جایی که امکان دارد بازتاب ایجاد می شود و سایه هایی بسیار طبیعی را می توان در این روش شبیه سازی کرد. در عکس بعدی نیز تصویری را مشاهده میکنید که تفاوت این روش را با روش های معمول را نشان می دهد. یکی از مهمترین مزایای که ارائه معماری در اختیار شما قرار می دهد، این است که می توانید از آن برای تصویرسازی موقعیت های قرارگیری لوازم و وسایل نظیر چیدمان مبلمان استفاده کنید. افرادی که در حوزه محوطه سازی و زیباسازی فضای اطراف ساختمان فعالیت می کنند، با استفاده از رندرینگ معماری می توانند نمای کلی طرح را مشخص کرده و مکان قرارگیری تمام عناصر طراحی فضای سبز را به دقت اجرا و برنامه ریزی کنند. در خصوص این دو روش باید گفت که رندرکردن با gpu بسیار سریعتر از رندرکردن با cpu میباشد. از این رو گیمرها برای بازی کردن ترجیح میدهند تا از gpu های قدرتمند استفاده کنند.
پس از مشخص شدن طرح کلی اجزای پویانمایی باید به طراحی حرکات و وقایع پویانمایی و اجزای آن بپردازیم. ابتدا باید نحوه-ی قرار گرفتن اجزا نسبت به یکدیگر را مشخص کنیم و صحنهها را طراحی کنیم. بسیاری از نکات حرکتی که در این مرحله باید اجرا شوند با مراجعه به صفحات داستان قابل استخراج هستند. بهطور کلی در پویانمایی سه بعدی کنترل بر روی نحوه و چگونگی حرکت اجزا بسیار راحتتر و بیشتر است. در روش خودکار حسگرها و علامتهایی را به روی بدن یک انسان واقعی متصل میکنیم و او مثل یک بازیگر حرکت میکند و حرکات او را به وسیلهٔ رایانه از حسگرها استخراج و ثبت میکنیم.
فرض کنید میخواهیم به بیننده القا کنیم که شکل زیر یک مکعب مستطیل سهبعدی است. همانطور که میبینید این شکل که شامل سطوح یکرنگ است به هیچ وجه نمیتواند تداعیگر یک جسم سه بعدی باشد. هر صحنه متشکل از تعدادی مدل است که طرز قرار گرفتن آنها نسبت به یکدیگر و چگونهٔ طرحبندی فضا را مشخص میکند و رابطهٔ فضایی بین اشیا شامل مکان و اندازه را تعریف میکند. غیر از مدلها دوربینها منابع نور، جلوههای ویژه و اشیاء کمکی را نیز میتوان در یک صحنه قرار داد. فرایند رندرینگ مهمترین قسمت از ساخت دنیای مجازی است و مهمترین عامل تمایز و تفاوت میان آنهاست.
همچنین از تکنیک Blurکردن تصاویر برای نرم ترکردن سطوح و ایجاد خطای بصری استفاده می شود. از دیگر مزایای این روش این است که بدون نیاز به تایم رندر و گرفتن تست رندرهای پی در پی، می توان تنظیمات نور و متریال صحنه را در لحظه بررسی و کنترل کرد و با گردش در صحنه، تمام جهات قابل بازبینی است. در این سیستم رندرینگ از کارت گرافیک یا GPU برای انجام محاسبات رندر استفاده می شود. در رندرهای مبتنی بر GPU محاسبات سنگین تر و پیچیده تری انجام شده و معمولاً از آن برای رندرهای Real Time استفاده می شود. ارائه رندرهای کلوزآپ از بخش های مختلف یک پروژه ساختمانی میتواند در نشان دادن میزان روشنایی و محل سایه ها، طراحی نورپردازی با توجه به نیاز ساختمان و همچنین بررسی رنگ ها یا شناخت متریال های به کار برده شده در پروژه موثر باشد.
برنامه نویسی چند زبان دارد ؟